Сайт для электриков Понедельник, 26.06.2017, 15:15
Приветствую Вас Гость | RSS
Интересное

Полезное

Меню сайта

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 106

"Монтаж пристроїв захисту електродвигунів”

1        Загальна класифікація

2        Вимоги до монтажу

3        Основні конструктивні елементи пристроїв захисту

 

Під час експлуатації сільськогосподарських електроприводів захист електродвигунів від перевантажень та інших анормальних режимів автоматичними вимикачами, запобіжниками та тепловими реле не задовольняє вимогам високої надійності.

Для ряду електроприводів з важкими умовами роботи (приводи гній збиральних транспортерів, роздавачів кормів, змішувачів тощо) застосовується температурний захист електродвигунів УВТЗ.

При цьому контролюється основний фактор, що може спричинити вихід із ладу двигуна - температура його обмоток.

Пристрої захисного відключення є високочутливими елементами захисту, що реагують на перевищення струму, який витікає з ізоляції, понад припустимий розмір у трифазних і однофазних мережах із глухозаземленою нейтраллю.

Пристрої захисного відключення виготовляються різноманітних типів (РУД-024; РУД-022; ЗОУП-25 і ін.) і конструкцій, але в основу роботи їх призначений один принцип: вимір геометричної суми струмів трифазних або однофазних струмоприймальників із нульовим проводом за допомогою диференціальних трансформаторів струму. 

Пристрій захисту ФУЗ-МУ призначено для захисту трифазних електродвигунів від неповно фазних режимів, перевантажень, асиметрії напруг мережі, а також захищає статорні обмотки від перегріву при наявності умонтованих датчиків температури (позисторів).

Пристрій захисту ФУЗ–М(МВ) призначений для захисту електродвигунів від перевантажень, заклинювання валу ротора, незапуску з витримкою часу, яка залежить від режимів та величини перевантажень.

Пристрій захисту електродвигунів (ПЗЕ) забезпечує захист статорних обмоток електродвигунів, які працюють з пускачами 0-6 величини і індикацію причин аварії при виникненні аварійних режимів:

 а) обрив фази 3-х фазної мережі змінного струму 220/380 В; б) перегрівання двигуна;

 в) тривалі технологічні перевантаження; г) заклинювання ротора електродвигуна;

д) неприпустима несиметрія напруги фаз електромережі; е) неправильні процеси пуску і гальмування електродвигуна.

 

2 Вимоги до монтажу

Монтаж температурного захисту зводиться до установки і кріплення на опорній підставі керуючого пристрою, що відповідає типу магнітного пускача, з'єднанню їх між собою і з проводами терморезисторов, підключенню до джерела живлення.

Робоче положення УВТЗ – вертикальне на поверхні, що не зазнає ударів, різких поштовхів і прямої дії сонячної радіації.

Працездатність змонтованого пристрою перевіряють натисканням кнопки "Пуск”. Якщо всі елементи схеми справні і вона зібрана правильно, електродвигун повинен включатися. Працездатність захисту перевіряють на холостому ходу, розриваючи, а потім закорачиваючи коло терморезисторів у коробці висновків. У обох випадках електродвигун повинен відключатися.

ЗОУП – 25 установка і кріплення на опорній підставі пристроїв ЗОУП 25 виконуються так само, як і магнітних пускачів. Провід від джерела живлення підключають до верхніх затискачів апарата, нижні затискачі з'єднують проводами з електродвигуном, а корпус з'єднують із нульовим проводом.

Перевірка працездатності  ЗОУП-25 здійснюється кнопкою SB "Контроль”. При цьому  пристрій, повинен відключити магнітний пускач і відповідно електроустановку.

Пристрій захисту ФУЗ-МУ монтується безпосередньо біля магнітного пускача. Установка пристрою проводиться на вертикальній площині, не схильної ударам, різким поштовхам, сильному трясінню, безпосередньому впливу сонячної радіації та атмосферним випадкам. Кріплення пристрою захисту повинно бути тривким і надійним. Схема підключення пристрою ФУЗ-МУ показано на рисунку 1. Проводи живлення від електродвигуна підключаються до клем X, Y, Z пристрою захисту. Клеми А, В, С з'єднують із силовими контактами пускача КМ1. Котушка магнітного пускача підключається до клем "2” і "3” ФУЗ-МУ. Клеми "5” і "6” призначені для підключення позисторів умонтованого температурного захисту статорних обмоток електродвигуна (R1, R2, R3). Якщо електродвигун не має температурного захисту, то клеми "5” і "6” з'єднують перемичкою. Проводи, які підходять до пристрою захисту, кріпляться скобами поблизу розведення. Після закінчення монтажу клеми пристрою закриваються кришками, вхідними в комплект постачання.

 

 

Рисунок 1 - Схема електрична підключення пристрою ФУЗ-МУ

 

Пристрій ФУЗ-МВ. Установка на об'єкті може бути зроблена в будь-якому місці розірвання ліній живлення електродвигуна. Установка виконується на ізоляційну підставу або шайби товщиною не менше 5 мм на вертикальній площині не схильної ударам, різким поштовхам, сильному трясінню, безпосередньому впливу сонячної радіації або атмосферних випадів. При установці пристрій міцно кріпиться до стінки за допомогою болтів або шурупів. Після цього підключаються три проводи від електродвигуна до силових клем x, y, z (рисунок 2) до затискачів три проводи підряд від силових контактів магнітного пускача (А, В, С). Два проводи від малих клем контактів реле (КV), які розташовані осторонь від силових клем, підключають послідовно з котушкою магнітного пускача. Кабель, який підведено до пристрою захисту, кріпиться поблизу розведення скобами. Після цього клемна коробка закривається кришкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Рисунок 2 - Схема електрична підключення пристрою ФУЗ-МВ

 

ПЗЕ - пристрій встановлюється в щиті керування двигуном поблизу магнітного пускача. Місце установки ПЗЕ не повинно бути схильне трясінню, ударам, різким поштовхам.

Монтаж пристрою ПЗЕ виконується відповідно до схеми зовнішніх електричних з'єднань, перед вмиканням ПЗЕ необхідно перевірити правильність виконання електричних з'єднань. Для перевірки працездатності ПЗЕ по обриву фаз необхідно по черзі відключити кожну фазу входу асіметра - у кожному випадку ПЗЕ повинен відключити електродвигун. Виставляння порога спрацьовування необхідно проводити при настроюванні ПЗЕ в лабораторних умовах.

Для перевірки працездатності пристрою по тепловому захисту необхідно включити електродвигун кнопкою "Пуск”. Замкнути виводи термодатчика накоротко при працюючому двигуні. У цьому випадку повинен спрацювати захист.

 

3 Основні конструктивні елементи пристроїв захисту

 

УВТЗ - вмонтований температурний захист призначений для вимикання електродвигуна при: тривалих перевантаженнях, неправильних процесах пуску і гальмування, підвищеній частоті вмикань; обриві фаз; коливаннях напруги в межах 0,7-1,1Iн; заклинюванні ротора і підвищеній температурі навколишнього середовища.

Захист складається з напівпровідникового керуючого пристрою і терморезисторів із позитивним температурним коефіцієнтом опору (перетворювачів теплоти). При використанні терморезисторів СТ141А і СТ141Б температура спрацьовування захисту відповідно складає 105°С і 135°С. Терморезистор СТ14-А являє собою диск діаметром 3 мм і товщиною 1,5 мм.

Перетворювачі теплоти встановлюють в асинхронному електродвигуні (по одному на фазу) при його виготовленні або капітальному ремонті, а також у процесі експлуатації в лобових частинах і з боку вільного кінця валу. Між собою їх з'єднують послідовно ізольованими мідними проводами з перетином не менше 0,5 мм2, а вільні кінці виводять у коробці виводів і заміряють опір усього кола терморезисторов, що при температурі 20±5°С повинно бути в межах 120…150 Ом.

Такі електродвигуни мають у позначенні типу допоміжний індекс Т3 (в серії А02) або Б (в серії 4М та АИР), наприклад, АО2…СХТЗУ1, 4АМ…БСУІ.

Прилади УВТЗ-1М уніфіковані для всіх типорозмірів електродвигунів, можуть взаємно замінятись і не потребують регулювання і настроювання. Вони повинні спрацьовувати при обриві або короткому замиканні в колі температурних датчиків, а також: при обриві нульового проводу.

Прилади УВТЗ-1М за ступенем захисту від навколишнього середовища мають виконання ІР30 - для встановлення в герметизованих корпусах розподільних приладів або комплектних пристроїв керування та в сухих приміщеннях з нормальними умовами навколишнього середовища.

ПЗЕ - пристрої захисного відключення є високочутливими елементами захисту, що реагують на перевищення струму, який витікає з ізоляції, понад припустимий розмір у трифазних і однофазних мережах із глухозаземленною нейтраллю. Чутливість захисних пристроїв, що характеризується розміром струму спрацьовування, визначається умовами пожежної безпеки і електробезпеки. Для виробничих електроустановок струм спрацьовування (струм уставки) захисних устроїв приймається рівним 20 мА, а побутових - 10 мА.

У випадку перевищення струму (наприклад, при ушкодженні ізоляції електропроводки, ізоляції обмоток електродвигуна щодо корпуса, зіткненні людей або тварин із частинами електроустановки, що знаходяться під напругою пристрій захисту, впливає на комутаційний апарат (магнітний пускач, контактор, автоматичний вимикач з електромагнітним приводом), і відключає електроустановку. Пристрої захисного відключення чутливі до дуже малих струмів, але не відключають струмоприймачі при двох і трифазних коротких замиканнях. Пристрої що, сполучені з вимикачами АЕ-2000, позбавлені цих хиб.

Пристрій ЗОУП-25 широко застосовується в сільськогосподарських виробничих електроустановках. Він призначений для комутації струму трифазних електричних кіл напругою 380 В и силою струму до 25 А, які живляться від електричних мереж із глухо заземленою нейтраллю, і для захисту людей і тварин від поразки електричним струмом при зіткненні їх із частинами електроустановки, що знаходяться або  випадково потрапили під напругу. Пристрій може нормально працювати при температурі від - 40 до +40°С, відносної вологості до 90%, коливаннях напруги 0,85...1,1 номінального. Час відключення ушкодженої ділянки електричної мережі не більш 50 мс. Припустима частота умикань (при відносній тривалості вмикання ПВ=40%) до 150 на годину. Пристрій ЗОУП-25 являє собою комбінований апарат, що складається з магнітного пускача типу ПМЕ-211 і блока чутливого захисту, кнопок "Пуск”, "Стоп”, "Контроль”, які електрично пов'язаних між собою й умонтованих у кожух . На передній панелі кожуха, винесені кнопки і лінза сигнальної лампи, що світиться при вмиканні пристрою.

Пристрій захисту електродвигунів (ПЗЕ) забезпечує захист статорних обмоток електродвигунів при спільній роботі ПЗЕ с магнітним пускачем і датчиком температури. Припускається застосування ПЗЕ по кожному з вище перерахованих параметрів окремо.

Опис роботи схеми: принцип дії пристрою заснований на опрацюванні сигналів від термодатчика, асімметра, трансформаторів струму, отримання керуючого сигналу і замикання контактів у колі котушки магнітного пускача електродвигуна. У номінальному режимі, тобто коли навантаження електродвигуна знаходиться у припустимих межах і його температура не перевищує тривало допустиму, відсутні перекошення фаз напруги мережи електродвигун працює у нормальному режимі.

При обриві фази або несіметріі напруги фаз мережі з'являється напруга розбалансу, яка подається сигнал на відключення електродвигуна, загоряється світлодіод "Обрив фази”.

При виникненні перевантаження на валу електродвигуна, струм у колі обмотки статора різко зросте. Це викликає збільшення напруги на повторних обмотках трансформаторів струму, спрацьовує схема захисту по перевантаженню на валі електродвигуна.

Підготування до роботи: перед вмиканням пристрою в коло керування електродвигуна необхідно переконатися зовнішнім оглядом у відсутності механічних ушкоджень та інших дефектів, які можуть порушити працездатність ПЗЕ. Необхідно врахувати, що захист по перевантаженню спрацьовує з затримкою 5-10 сек. Витримка задається для запобігання спрацьовування пристрою в момент пуску двигуна. У ПЗЕ передбачений захист по обриву любої з фаз мережі.

Пристрій захисту ФУЗ-МУ призначено для захисту трифазних електродвигунів від неповнофазних режимів, перевантажень, асиметрії напруг мережі, а також захищає статорні обмотки від перегріву при наявності умонтованих датчиків температури (позисторів).

Принцип роботи пристрію ФУЗ-МУ: При перевантаженні електродвигуна відбувається збільшення напруги на повторних обмотках трансформаторів. Пристрій забезпечує захист електродвигуна від перегріву статорних обмоток при наявності умонтованих позисторних датчиків температури.

Пристрій захисту ФУЗ–М(МВ) призначений для захисту електродвигунів від перевантажень, заклинювання валу ротора, незапуску з витримкою часу, яка залежить від режимів та величини перевантажень.

Пристрій і принцип роботи пристрою ФУЗ-М(МВ): у пристрої застосований фазовий принцип виявлення аварійних режимів роботи електродвигуна, чим забезпечується стійка робота пристрою в умовах несимметрічних трифазних мереж. Пристрій фазочутливого захисту ФУЗ-М (МВ) складається з двох трансформаторів струму, що обертають фази, фазового кільцевого детектора із косінусною характеристикою, реле захисту і схеми захисту пристрою від коротких замикань .Кожний трансформатор має дві первинні струмові обмотки з різним числом витків, які включені назустріч в різні фази живлення електродвигуна. Це забезпечує заданий поріг між напругами трансформаторів Т1 і Т2. При роботі електродвигуна на всіх трьох фазах поріг фазового здвигу між напругами, що вимірюються,встановлено 90 градусів. Це забезпечується співвідношенням числа витків струмових обмоток 2:1. При цьому на виході кільцевого детектора котушки реле КV струму немає. При обриві фази поріг фазового здвигу між напругами стає рівним 0 або 180° у залежності від того, у якій фазі відбулося розірвання кола, а на виході фазового детектора буде великий струм і реле КV спрацьовує.

Захист електродвигуна від перевантаження здійснюється контролем розміру однієї з напруг, пропорційного струмам навантаження двох фаз.

Поиск

Календарь
«  Июнь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Архив записей

заработок

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

счетчик

Copyright MyCorp © 2017Сделать бесплатный сайт с uCoz